Rasy

𝖂ilkokrwiści — istoty stworzone poprzez mieszankę genetyczną człowieka i wilka. Stworzenia dzikie i nieraz nieprzewidywalne, posiadające nadludzką siłę, słuch i szybkość. Niestraszne im mrozy ani upały, odporne na skrajne temperatury szybko przystosowują się do otoczenia. Żywią się mięsem, ono jedyne posiada odpowiednią ilość właściwości, które pozwalają na utrzymanie w zdrowiu organizmu wilka. Niektóre na tyle rozwinęte, że mogą opanować magię, która jednakże jest ograniczona.
Żyją spokojnie w miastach i lasach, potrafią przybrać formę humanoidalną oraz zwierzęca, wilkom z urodzenia przychodzi przemiana naturalnie, stworzone poprzez ugryzienie przechodzą ból podczas pierwszych przemian. Słabym punktem wilków są ich tylne łapy oraz nos, obie części ciała są im bardzo potrzebne i przy ich uszkodzeniu istota może stać się niezdolna do walki i polowania.


𝕾yreny — nazywane często femme fatale, istoty piękne i niebezpieczne, zrodzone z człowieka i stworzeń morskich. Zwodnicze istoty, pragnące krwi, żywią się głównie surowym mięsem bądź właśnie krwią. Charakteryzuje je nadzwyczajne piękno i wrodzona zdolność do kłamstw i oszustw, stworzenie mające w genach kokieteryjność i ulubienie do uwodzenia. Zaniżony rozwój sumienia, które im nie przeszkadza w dokonywaniu zbrodni. Syreny mogą poruszać się bardzo szybko w wodzie, tam posiadają przewagę, słyszą w niej, widzą wszystko doskonale, mogą spędzić pod jej powierzchnią nieograniczoną ilość czasu.
Niewielka część żyje pod wodą, większość zamieszkuje miejscowości w postaci swoich ludzkich form. Również w nich potrafią bez problemu uwodzić i okłamywać. Ogranicza je słońce i woda, zbyt długi czas w świetle naturalnym osłabia istoty, tak samo jak niedobór wody, której potrzebują bardzo dużo.



𝕬nioły — z mitów i legend znane jako najczystsze z istot, uczciwe i litościwe. W rzeczywistości stworzenia te odbiegają od wyobrażeń. Faktycznie zrodzone z dobroci, aczkolwiek są przekupne i wyniosłe. Potrafią być aroganckie i stawiać swoją rasę nad wszystkie inne. Znają się na pomaganiu, jednakże nie zrobią nic za darmo. Kochają błyskotki i złoto, oraz uznanie. Anioły również wiążą się w pary na całe życie, miłość tej istoty jest bezgraniczna i bezwarunkowa, nie zdradzi ani nie oszuka ukochanej osoby, chociaż potrafi oddać za nią skrzydła dopuszczając się straszliwych zbrodni. Zdolne do empatii potrafią szczerze pomóc, bez ukrytych własnych celów. Skrzydlate istoty czasami są przypisywane jako opiekunowie, co jest podobne do kontraktu demona. Zwykle żyją w swoim 'mieście Aniołów' gdzie niewiele innych istot zamieszkuje, rzadziej się zdarza aby wyprowadzały się w odległe rejony świata i mieszkały wśród innych ras.



𝕯emony — istoty zrodzone z chaosu i mroku, posiadające przerażające zdolności i potrafiące bez problemu dopuścić się najgorszych przestępstw. Posiadające umiejętności wtopienia się w tłum, przebrania różnych, nieprzewidywalnych form, które dają im możliwość wniknięcia w każde społeczeństwo. Znający się na czarnej magii i lubiące jej używać. Żywią się na trzy sposoby, każdy demon ma indywidualne zapotrzebowanie i nieraz tylko jeden rodzaj jedzenia jest w stanie mu się przysłużyć. Żywią się krwią innych istot, najlepiej humanoidalnopodobnych, zwierzęca wystarcza na krótko. Inne posilają się podobnie jak wilki czy syreny – surowym mięsem, przetworzone potrafi zaszkodzić demonów. Trzecim sposobem jest żywienie się poprzez kontrakt i duszę związanej osoby. Podczas kontraktu demon dostaje energię życiową, co pozwala mu się rozwijać, niektóre bez kontraktu nie potrafią długo utrzymać się w zdrowiu. Dusza istot jest najbardziej pożywnym jedzeniem dla demonów, jednak niewiele z nich tak je, ponieważ wzbudza to największe kontrowersje.
Żyją na całym świecie, bez problemu wnikają w społeczeństwo i się do niego dostosowują.



𝖅miennokształtni — istoty stworzone z losowych kombinacji genów, które pozwoliły im na zmianę swojej podstawowej, ludzkiej formy w zwierzęce. Każdy zmiennokształtny posiada dwie główne postacie — humanoidalną i zwierzęcą, oraz kilka dodatkowych zwierzęcych, w które mogą się przemienić na niedługi okres czasu. Istoty te żywią się normalnie jak ludzie, nie wpływa to na ich zdolności czy stan, tak samo jak ludzie są w stanie zaszkodzić sobie pożywieniem. Charakter tych stworzeń zależy od drugiej formy – zwierzęcej, przejmują część cech istoty w którą się zmieniają. W skrajnych przypadkach zmiennokształtny może całkowicie zdziczeć i przejąć wszystkie cechy od zwierzęcia w które się zmienia.
Zmiennokształtni podobnie jak demony bez problemu wtapiają się w tłum, mogą mieszkać wszędzie, ponieważ szybko się dostosowują, jednakże muszą mieć wzgląd na swoją zwierzęcą formę, istota przemieniająca się w fanka czy inne pustynię zwierzę będzie miała problemy w życiu na arktycznych terenach.



𝕾moki — stworzenia zrodzone z czterech żywiołów, które po kilkuset latach zaczęły się mieszać i tworzyć kolejne odmiany. Smoki są stworzeniami które kochają się w złocie oraz cenią sobie swoją prywatność. Istoty te są nadzwyczaj mądre, szybko się uczą i bardzo łatwo przychodzi im opanowywanie nowych umiejętności. Smoki żywią się głównie mięsem, chociaż ludzkie jedzenie również daje im siłę. Posiadają niezwykłe umiejętności magiczne, nie straszna im czarna ani biała magia, obie potrafią opanować bez problemu.
Zamieszkują głównie tereny górzyste, gdzie mogą swobodnie trenować, nie martwiąc się o ewentualne zniszczenia. Tam też często zamieszkują osady, a w jaskiniach górskich przechowywują bogactwa.



𝖂endigo — stworzone z bólu i miłości, istoty które zostały odrzucone przez jedyną miłość lub bardzo skrzywdzone przez ukochane osoby stają się wendigo. – potworami żywiącymi się mięsem ludzkim oraz ich strachem. Są bardzo silne i niezwykle podstępne, ponadto potrafią swoją szczęką przegryźć wszelkie kości, drzewa, niektóre nawet głazy. Ich przemiana początkowo jest niekontrolowana, zachodzi w przypływie emocji i istota może jej w ogóle nie pamiętać.
Żyją wśród ludzi i innych ras, często nie wyróżniają się z tłumu, jednakże po przemianie są w stanie zaprowadzić chaos w całej okolicy i gdy ktoś dowie się o ich udziale muszą zmieniać miejsce zamieszkania.



𝕸agowie — błędnie myleni z czarownikami, istoty przejawiające zdolności magiczne, magowie to ludzie, którzy w genach posiadają włókna białej magii. Występowanie tych włókien i ich aktywność jest przypadkowa, a przynajmniej nieznana dla ówczesnych lekarzy. Oni jako jedni z nielicznych mogą używać białej magii bez ograniczeń i mogą nią również walczyć, nie tylko uzdrawiać i chronić. Istoty te są bardzo zdolne i są w stanie tworzyć nowe zaklęcia. Ich ciało i potrzeby są typowo ludzkie, z tą różnicą, że mogą swobodnie i od urodzenia używać białej magii.
Bez problemu żyją wśród różnych istot, wiele z nich, podobnie jak elfy, żyje przy lasach, gdzie mogą spokojnie się uczyć i żyć.



𝕷udzie — humanoidalne istoty, w których geny nie zostały zmieszane, wciąż w miarę liczna populacja cieszy się powodzeniem, jako jedni z nielicznych mogą się rozmnażać swobodnie z każdą rasą. Nie posiadają żadnych magicznych zdolności, jednakże ich inteligencja przez lata bardzo się wykształciła i potrafią dużo więcej niż ich poprzednicy, żyjący w latach dwutysięcznych. Nadal potrafią zaszkodzić sobie pożywieniem oraz stylem życia. Są to istoty które są w stanie nauczyć się magii, białej bądź czarnej, jednakże zawsze będzie ona mocno ograniczona i będą ponosić konsekwencje jej używania w postaci spadku zdrowia.
Żyją spokojnie w każdym miejscu w Immensité, są zdolni więc nie mają problemu z przystosowaniem do klimatu.



𝕮zarnoksiężnicy — grupa istot mylona często z magami, Ci jednakże wrodzone posiadają umiejętności czarno magiczne. Oni jak i demony potrafią używać jej bez konsekwencji zdrowotnych i ograniczeń. Pierwsze przejawy, że w genach dziecka są włókna czarnej magii odnotowuje się zwykle około piątego roku życia, a więc do tego czasu uważane są za ludzi. Tak samo jak magowie, do humanoidalnych są bardzo podobni i posiadają podobne potrzeby. Ich magia nie zawsze służy w złych celach jak mogło by się wydawać.
Do piątego roku życia wychowują się wśród ludzi, jako humanoidalni, po pierwszych objawach posiadania umiejętności magicznych są wysyłani do szkół gdzie będą mogli opanować czarną magię w stu procentach.



𝕹imfy — istoty natury, podobne do elfów, kochające naturę i z niej stworzone, opiekują się nią i jej chronią. Zawsze młode istoty, ceniące dobro i życie, potrafią władać białą magią, którą głównie leczą. Są dobrymi opiekunami, aczkolwiek zdolne są podążyć różnymi ścieżkami aby zyskać ukochaną osobę. Istoty są bardzo pomocne i wrażliwe, znają się bardzo dobrze na sztuce i od urodzenia wychowywane są na piękne, uczone stworzenia, które bez problemu potrafią oczarować i spokojnie żyć.
Od tego gdzie żyją zależy w czym się specjalizują poszczególne nimfy, te mieszkające nad wodnistym terenem, będą uczone magii związanej z wodą, drzewne i leśne, owocami i będą świetne w kamuflarzu, mogą mieszkać również w górach, łąkach czy wsiach. Zwykle są to tereny najbliższe naturze. Ciężko je spotkać w mieście.



𝕰lfy — istoty podobnie jak nimfy stworzone z natury, będące jej patronami i opiekunami. W wielu aspektach podobne do nimfy, jednakże bardziej nieufne i zamknięte na inne rasy. Bardzo nie lubią intruzów i rzadko kiedy wdają się w rozmowę z obcymi. Są również interesowne, nie pomagają bezcelowo, zawsze mają jakiś interes. Są zdolne i mądre, ta rasa jest potężna w grupie, odosobnione jednostki prawdopodobnie nie byłyby w stanie długo żyć. Są bardzo hierarchiczne, nietolerują niesubordynacji, a sprzeciw wyższym instancją jest najgorszym przewinieniem. Żywią się głównie owocami i roślinami. Charakteryzuje je niski wzrost i szpiczaste uszy.
Żyją w lasach i blisko akwenów wodnych, potrzebują kontaktu z naturą aby móc się rozwijać i żyć.



𝖂różki — istoty które posiadają duże ilości włókien magii w genach, na tyle dużo że wykształciły umiejętność latania – stworzenia skrzydeł z magii, oraz specjalizację w magii. Każda wróżka posiada inną główną zdolność magiczną, która ma swoje wady i zalety. Potrafią kontrolować żywioły bądź inne rodzaje magii. Charakteryzują się niskim wzrostem i niewinnym wyglądem, potrafią zmniejszyć swój rozmiar do wielkości ziarnka kawy.
Żyją w różnych środowiskach, gdy są w dużej postaci niewiele różnią się od ludzi, na ich magiczne zdolności może ewentualnie wskazywać nienaturalny kolor oczy, chociaż też nie u wszystkich.



𝕳ybrydy — stworzenia zrodzone z dwóch różnych ras, często są słabsze niż ich rodzice ze względu na geny, które w mieszance potrafią zarówno przysporzyć problemów i osłabić organizm tak jak wspomóc i uaktywnić niesamowite umiejętności, które dają im przewagę. Często istoty te posiadają słabą odporność i muszą uważać, nikt nie wie co wyjdzie z krzyżówki, więc może się również zdarzyć, że takie dziecko nie przeżyje. Charakter dziedziczą po zwierzęcych genach, które dostają od rodziców lub które się wytwarzają wskutek krzyżówki. Z każdym pokoleniem mieszańców w lini prostej potomkowie są coraz słabsi oraz coraz niebezpieczniejsze zmiany zachodzą w ich genach, które mogą skutkować tragicznymi cechami u dziecka.
Żyją swobodnie we wszystkich społeczeństwach, większość jest w stanie przybrać całkowicie humanoidalną postać, inni – tylko schować niektóre atrybuty.



𝕭ogowie — długowieczne istoty, które rzekomo przybyły z innego, tajemniczego świata. Dzierżą w rękach ogrom magii, jednak wbrew pozorom nie są takie silne, jak się może wydawać. Nie przenoszą gołymi rękami gór, nie mają władzy nad całym światem, a ich moc jest ściśle powiązana z elementem, który reprezentują. Kiedyś zabicie boga wydawało się niemożliwe, ale w dzisiejszych czasach magia jest na tyle rozwinięta, że odpowiednio silne zaklęcia i rytuały są w stanie się go pozbyć. Posiadają ludzkie potrzeby, choć porzucenie ich nie skutkuje u nich śmiercią, mogą zachorować albo dostać niestrawności. Najlepiej się czują w swoim żywiole, warunki zupełnie przeciwne ich osłabiają (bóg ognia w wodzie z pewnością nie będzie w pełni swych sił). Z elementem ich też poniekąd jest powiązany charakter oraz często zainteresowania i styl życia. Nazwani bogami w dawnych czasach, kiedy jeszcze ludzie nie pojmowali do końca magii i traktowali ich jako właśnie bóstwa. Dzisiaj w sumie już niekoniecznie tacy z nich bogowie, ale nazwa pozostała, bowiem chciano uniknąć komplikacji w opisach, nazewnictwie itd. Żeby odróżnić ich od bogów z wiar i religii, nierzadko mówi się na nich ,,bogowie emeraańscy" – od Emeraan, czyli nazwiska osoby, która jako pierwsza ich dokładnie opisała w swojej książce.
Autor: keiem (discord)



 𝕺gniokrwiści — zrodzone z ognia, długowieczne istoty. Na ogół agresywne i nieprzewidywalne, trudne do opanowania stworzenia. Te z natury piękne postacie potrafią zawrócić w głowie swoim wdziękiem oraz wrodzoną gracją. Bardziej odważne, mające zazwyczaj wredny charakterek, zdarzają się jednak osobniki bardziej spokojne. Z wyglądu podobne do normalnych ludzkich istot, odróżnia je płomienny znak na ciele oraz oczy, które robią się ogniste. Odporne na wysokie temperatury, ich energia wzrasta gdy jest gorąco. Bardzo źle znoszą zimno oraz wodę, w takich warunkach nie mogą odnowić energii, ani korzystać z mocy. Przy zbyt długim przebywaniu w mrozie i deszczu mogą nawet stracić przytomność, bądź, co gorsze, umrzeć. Potrafią rozpalić swoją skórę i regulować swoją temperaturę ciała. Pełne rozpalenie kosztuje ich wiele wysiłku, stają się w tedy postacią ognistą, są bardziej agresywne i niekontrolowane. Po zbyt długim rozpaleniu mogą nawet umrzeć. Są narażone na wahania nastroju bardziej niż inne stworzenia, co wpływa na ich wewnętrzny ogień. Mogą nawet stracić kontrolę pod wpływem emocji, np. złości. Młode osobniki muszą uczyć się kontroli wewnętrznego ognia, jest to przymusowe, ponieważ niekontrolowany ogień w sercu może je zabić. Nie mogą posługiwać się inną mocą bądź magią inną niż posiadają. Ogniokrwiści są zrodzeni z ognia, nie ma opcji by jakaś osoba mogła się stać jednym z nich.
Autor: Wolfsitra (howrse - Jawa558)




𝕬nimagowie – najprościej mówiąc to ludzie, którzy mają zdolność zmieniania swej formy. Jest ona ściśle powiązana z konkretnym zwierzęciem. Nie jest nigdzie podane, jakie to mogą być, w zasadzie występuje ich cała masa, aczkolwiek ptaki i gady są bardzo rzadkie, a żadnego przypadku ryby jeszcze nie udokumentowano. Jak się można domyślić, najpopularniejsze są ssaki z przyczyn raczej logicznych. Animagowie posiadają trzy formy: ludzką, zwierzęcą i przejściową. Ostatnia łączy obie poprzednie w różnym stopniu, u jednych pojawiają się tylko drobne elementy w postaci uszu, oczu, ogona itp., inni mogą wyglądać nawet jak antropomorficzne zwierzęta. Tę formę łatwo opanować, czego nie można powiedzieć o dwóch pozostałych. Urodzony jako człowiek animag będzie potrzebował wielu godzin treningów, by przemienić się w zwierzę, a i tak większość osiąga to dopiero w wieku dorosłym. Podobnie ma się sprawa w drugą stronę, jednak jest ona nieco gorsza dla niego, bowiem trudniej mu będzie przystosować się do życia w społeczeństwie. Osobowość i styl życia animagów po części są powiązanie z ich zwierzęcą cząstką. Wiadomo, koty będą niezależne, psy lojalne, chociaż zdarzają się przypadki nieco odbiegające od reguły. Często zwierzęcej cząstki nie określa się po prostu jako pies, kot czy wąż tylko konkretne gatunki, np. labrador, maine coon i kobra – w końcu dobrze widać, że chihuahua ma inny charakter niż rottweiler.
Autor: Keiem (discord)




𝕹agi – nazywane kuzynami syren, choć niejeden by zapytał, gdzie podobieństwo ryby do węża. Określenie to jednak ma nawiązanie do ogólnego ich wyglądu. Nagi to pół ludzie, pół węże, do pasa sylwetka ludzka, niżej zamiast nóg długi łuskowaty ogon. Zależnie od gatunku mogą mieć zwykłe lub pionowe źrenice, choć te drugie są częstsze. Język mają długi, cienki i rozdwojony na końcu, nierzadko w ciemnej barwie, nawet czarnej. Kolorystyka ciała, włosów, ogona jest różna, aczkolwiek łuski raczej wzorowane są na istniejących gatunkach węży. Cechują się długimi i ostrymi kłami, część posiada gruczoły z jadem. Nagi pochodzą z wielkich lasów, w znacznej większości tych Królestwa Zachodniego. Sporo osobników tam pozostaje, niezbyt towarzyskich. Choć mogą przyjąć zupełnie ludzką sylwetkę, ci, którzy decydują się na mieszkanie w miastach należą do mniejszości. Niezbyt przyjacielskie, nie tworzą żadnych społeczeństw, prowadząc z reguły samotny tryb życia. Lubią odpoczywać na gałęziach i grzać się w słońcu. Żywią się mięsem, głównie surowym. Nie posiadają szczególnych magicznych zdolności (poza wyjątkami), za to charakteryzują się bardzo rozwiniętą samoregeneracją. Rany szybko się goją, często nawet bez pozostawiania blizn. W dodatku nagi słyną ze wspaniałego zdrowia – nigdy nie chorują. Na czarnym rynku można dostać leki z ich krwią.
Autor: Keiem (discord)



𝖂ampiry — krwiopijcy — rasa dość znana, aczkolwiek wbrew pozorom nie taka liczna, wampiry są istotami zrodzonymi z konkretnym przeznaczeniem — zabijania. Stworzenia potrzebujące dużej ilości krwi aby móc zdrowo funkcjonować, zwykle zadowolić się mogą krwią zwierzęcą, ale najzdrowsza i najbardziej pożywna jest dla nich ta humanoidalnych istot. Młode wampiry nie potrafią się kontrolować, nie czują granicy przez co bardzo szybko zabijają. Te bardziej doświadczone są w stanie pić czyjąś krew bez obawy, że tego kogoś zabiją albo przemienią. Wampirem można się stać poprzez ugryzienie, zwłaszcza jeśli istota nie potrafi do końca nad sobą panować, aczkolwiek rzadko takie przemiany następują. Doświadczeni krwiopijcy nie przemieniają nikogo, jako że to proces nadzwyczaj bolesny i nie każdy jest w stanie go przeżyć, a młode od razu zabijają swoich żywicieli. Przez to rasa ta jest zaskakująco czystokrwista, ale również prowadzi to do zmniejszania się liczby tych istot. Wampiry mimo że potrafią spokojnie złączyć się w pary albo spłodzić potomka z innymi rasami zasadniczo rzadko to robią. Są w końcu bardzo wyniosłe z reguły, więc nie pozwoliły by sobie na splamienie imienia poprzez dziecko hybrydę. Wśród samych wampirów są napięte stosunki, jako że są bardzo terytorialne, przez to ciężko przychodzi im łączenie się w pary, nawet jeśli chodzi im tylko o wydanie potomstwa.
O wampirach krąży wiele legend i zabobonów, są faktycznie nadwrażliwe na słońce, ale na pewno ich nie zabije. Powoduje duże oparzenia jeśli istota tej rasy nie zachowa ostrożności. Nie są również nadwrażliwe na wodę święconą, szybciej można je rozdrażnić chlapaniem wody niż pokonać. Co ciekawe są w stanie uzależnić się od krwi jednej istoty jeśli piją na często i regularnie, każda inna będzie miała dla takiego wampira gorzki smak i będzie czuł dużą potrzebę napięcia się tej jednej konkretnej. Jednym z prawdziwych mitów o krwiopijcach jest to, iż potrzebują zaproszenia aby wejść na prywatną parcele, ale czosnek też nie działa, domyślić się można że nie tylko przedstawiciele tej rasy nie przepadają za zapachem czosnku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz